Életmód

Top 5 nyári sport

A nyár a diákok túlnyomó többségének a rengeteg szabadidőt jelenti, melyet sokan szeretnek aktívan, sportolva tölteni. A mozgás az embert nem csak testileg fárasztja, illetve nem csak a testre gyakorol pozitív hatásokat, hanem ki tud billenteni a hétköznapi rohanásból és a gondolatainkat elterelve a problémáinkról, pihentet, kikapcsol. 

A nyári nagy melegben nem mindig esik jól a mozgás, de szervezetünk igényli azt. Íme a top 5 nyári sport, melyeket a legszívesebben választanak egyre többen. 

5.: Jóga 

A harmónia és az összhang sportja szinte bárhol végezhető, akár a szabadban is. Előnye, hogy nem kellenek hozzá speciális felszerelések, azonban az egész testet átmozgatja és erősíti. 

4.: Futás 

A futás nyáron főleg a reggeli, illetve esti órákban a legkellemesebb, mikor nincs túl nagy forróság. A kocogás szintén sok izmot átmozgat, illetve az unalom által bevitt plusz kalóriákat is könnyedén elégethetjük vele! 😉 

3.: Kerékpározás 

A nyári kerékpártúrák mindig jó programok lehetnek a barátokkal, vagy családdal. Egybekötve strandolással, fagyizással könnyen frissíthetjük magunkat. A kerékpározás előnye a futással szemben, hogy sokkal jobban kíméli az ízületeket, illetve kevésbé megterhelő mozgásforma, mégis szinte ugyanolyan hatékony.  

2.: Stand up paddle 

A SUP az utóbbi években nagy sikert aratott a strandokon. A deszkán egyensúlyozni és közben evezni nem könnyű dolog és az úszástudás nem hátrány, de igen szórakoztató, ezenkívül hazánkban is egyre elterjedtebb nyári sport. 

1.: Evezés 

Egy kajak-, illetve kenutúra tökéletes nyári sport lehet, szinte bármelyik szabadstrandon kipróbálhatjuk ezeket, közben könnyedén le is tudjuk hűteni magunkat. (A többnapos túrák felejthetetlen élményeket tudnak okozni a kalandvágyók életében.) 

+1: Vizisí és wakeboard  

Az extrémsportok kedvelői a melegebb napokon szívesen választják ezeket a sportokat, ugyanis elég nagy kihívás, nagy ügyességet igényel, de ha egyszer belejössz, nincs megállás!   

Tipp: Sportolás közben nyáron különösen fontos a megfelelő folyadékpótlas, ugyanis ilyenkor a nagy meleg miatt a szokásosnál több vizet vesztünk! 

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük