Egészség, sport,  Életmód

Új év, egészséges lét

  • Folyadékpótlás

Sokszor halljuk, hogy 2,5-3 liter vizet érdemes fogyasztani naponta, ami nem véletlen. Ugyanis a szervezetünk hidratálása hasznos dolgokkal jár. Segítségével jobban megy a koncentráció, tisztább lesz a bőrünk, könnyebben felszívódnak a tápanyagok, egyszerűbb az emésztés, de még a fogak és az íny állapotát is befolyásolja.

Azoknak, akik szoktak kávét fogyasztani, érdemes egy pohár vízzel indítani. Ezáltal csökken a gyomor irritációja, és még a kávé is jobban esik tőle.

Az otthon töltött időkben főleg, de az iskolában ugyanúgy érdemes az asztalunknál tartani valamennyi vizet, így biztos nem felejtjük el, és elkerülhetjük a dehidratációt.

  • Étkezés

Gondolhatnánk azonnal a januárban elkezdett és ritkán befejezett diétákra, azonban nem feltétlenül ez a megoldás mindenki számára. A lényeg a tápanyagokban (fehérje, rost, különféle ásványi anyagok, vitaminok) gazdag ételek fogyasztása.

A nap legfontosabb étkezése a reggeli, ami a rohanó hétköznapokban nem mindig az egészséget részesíti előnyben, viszont kihagyhatatlan energiaforrás.

Újdonságok kipróbálásával csakúgyan lehet izgalmas ételeket készíteni, kiváltva az egészségtelen társaikat. Szóval itt az ideje felfedezni számunkra eddig ismeretlen fűszereket, zöldségeket és gyümölcsöket. 

  • Pihenés

Lényeges dolog odafigyelnünk az alvásunk minőségére, ami a belső és külső egyensúlyt összetartja, kihatással van a közérzetünkre, megjelenésünkre. 

Meglehetősen nehéz elkerülni, viszont annál inkább érdemes, hogy a szoba, ahol alszunk, úgymond képernyőmentessé váljon. A készülékek kék fénye nehezíti az elalvást, így tanácsolt a telefonunktól már a lefekvés előtt 1-2 órával elbúcsúzni.

A kalcium azonkívül, hogy a csontok és fogak erősségének megőrzésében segít, az elalvást is könnyebbé teszi, mivel nyugtatja az idegeket és az izmokat.

  • Mozgás

Az új évvel megnövekszik a sportolni vágyók száma, majd pár héttel később rohamosan csökken, – mármint ezt látjuk többnyire. Ezúttal mégsem kell ugyanezen példát követnünk, ajánlott kisebb mértékben, de a mindennapi rutin részévé tenni.

Nem mindig jut eszünkbe, miszerint a sport nem csak az edzőteremben él, úgyhogy azok, akik ezt a formáját nem szeretik a mozgásnak, kipróbálhatják az egyszerűen, majdnem mindenhol elérhető, bár annál sokszínűbb formájukat. Erre alkalmas lehet a korcsolya, vagy a tánc.

Olykor mindenki belebotlik egy lift/lépcső választásba, azokról nem is beszélve, akik emeletes lakásban, házban élnek. A kellemest a hasznossal alapon, érdemes a lépcsőt választani, ami az egyik legjobb formája az izmok tónusosabbá tételére.



kiemelt, további képek: WeHeartIt

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük