Tech

Az új Xbox élmény

A Microsoft az újgenerációs konzoljuk, az Xbox Series X megjelentetésével teljes mértékben új korszakot akar indítani a játékdivíziójuk történetében. Eddig mindig a hardware teljesítmény volt a kulcsfontosságú elem az ökoszisztémájukban, amit most is sikerült a csúcsra fejleszteniük, de a játékosok flexibilitása a jelenlegi ambíciójuk. Legyen szó egy pihentető túráról Nagy-Britannia gyönyörű tájain a Forza Horizon 4-ben, vagy egy gyors Gears 5 meccsre a buszon, szinte bárhol ugyan azt a megújult Xbox élményt fogjuk látni mely mégis túlságosan ismerős felületen tárul elénk, az előző generáció Xbox One családjának jelenlegi menüjének formájában, természetesen apróbb ráncfelvarrásokkal.

            Az egész szívében a Game Pass Ultimate előfizetés áll. A cég nem a konzol eladásokra hagyatkozik – a fő bevétele a többi részlegen szintén a szolgáltatásokból jön, így itt is ebbe az irányba mennek. Minden e körül fog forogni: Tartalmazza a Gold előfizetést az online játékhoz, Game Pass-t PC-re és Xbox konzolokra, ezáltal egy hatalmas katalógusból választhatunk játékokat, amiket pörgethetünk, és végül az xCloud szolgáltatásban bárhonnan játszhatunk felhő alapon.

Néhány eszköz, ahol jelen van a Microsoft gaming divíziója.

            Az Ultimate minden szolgáltatása olyannyira kiegészíti egymást, hogy nevezhetjük ezt az új Xbox élménynek. Az xCloud felhőbe a játékokat egyelőre a Game Pass szolgáltatja, így ha streameljük a játékokat az otthoni konzolról, ott is van sok játékunk, vagyis nem kell CD-t cserélgetnünk.

A technológia világában az új generációt, új élményt jelölő változások általában radikális design frissítés formájában szoktak megjelenni. A Microsoft itt is szembe ment az elvárásnak – a menük struktúrája többé-kevésbé ugyanolyan, mint 2018 óta, kisebb design módosításokkal. Minden maradt javarészt minimalista, átlátható és könnyen kezelhető.

Röviden az új dizájnról

Az egész rendszer megjelenése modernebb lett – a színek mindössze kiemelő elemként szolgálnak, csak bekereteznek dolgokat, ellenben a jelenlegi változattal, melyben teljesen kiszínezik a kiválasztott blokkot. Rengeteg helyen lekerekített opciókkal találkozunk, amelyek a távolabbi elhelyezkedésükből következőleg átláthatóbbak lettek.

Az új dizájn irányelvek.

Az Xboxunkat megnyitva mindig a Home felületre érezünk. Itt az oldal felépítése gyakorlatilag ugyanolyan maradt. Minimális változás, de az olyan elemek, mint például játékikonok és hirdetések jobban szét lettek húzva, minimálisan lekerekített sarkokkal.

A Guide-ot megnyitva egy cseppet más felülettel fogunk találkozni. Minden szét lett húzva, le lett kerekítve, szinte itt történt a legtöbb változás. A fontosabb dolgokat, mint a hangerő, értesítések, keresés, game pass és a store alulra helyezték, ikonok formájában. Eltűnik az Achivements fül, és a helyét a Game veszi át, ami mindig az adott játékról ad információt. Ide bújtak a feloldható eredmények, melyeket új információk fognak kiegészíteni.

A Store teljesen megváltozott. Sokkal gyorsabb, az alapoktól építették fel újra az egész alkalmazást. Átláthatóbb, modernebb, reszponzívabb – ezt a 3 szót el lehet mondani szinte az eddigi összes új felületről.

A mobilos alkalmazások is át fognak alakulni. Törekednek arra, hogy egységes design fogadjon minket PC-n, Xbox-on és mobil eszközökön egyaránt. A Game Pass alkalmazásban már a vadonatúj arculat fogad minket, ami sokkal gyorsabb. Innen érhetjük el az xCloud platformot is, amely induló országai között Magyarország is szerepel! A jelenleg botrányos állapotban lévő, elavult Xbox alkalmazást is teljesen újjá építik az alapoktól. Végre egy használható alkalmazást kapunk, mely összefogja az összes platformot. Itt tudunk chatelni, eredményeket kutatni, felvett klippeket és screenshotokat nézegetni, valamint a store-ban is tudunk vásárolni, akárhol is vagyunk a világban.

A Microsoft jelenleg teljes mértékben az új Xbox élményre hagyatkozik, ezzel szeretné megnyerni a mostani generáció csatáját. Senki sem veszít ezzel, egyelőre ez az út, amerre haladnak, nagyon ígéretes. De kérdéses, ez elég lesz a Sony exkluzív címeivel szemben?