Utazás

Németország, mint desztináció?

Nekem évek óta az egyik nyári célpontom Németország, ez idén sem volt másképp. Idén egy kedves kisvároskát látogattam meg 2 hétre, Bedburgot, amely Észak-Rajna-Vesztfália tartományban található. Más közeli városokba is ellátogattunk, mint például Dürenbe, Bergheimba, Mechernichbe, és Kölnbe. 2018-ban és 2019-ben pedig Bajorországot választottam, Feuchtwangen városát. Itt 4 hetet töltöttem, leginkább nyelvtanulás szempontjából jöttem, és a város gimnáziumában tanultam.

Ebben a három évben fogadócsaládoknál voltam, akiknek a német volt az anyanyelve. Igazán nagy élményekre, tapasztalatokra tettem szert. Azelőtt is megfordultunk már a családdal Münchenben, vagy éppen Frankfurtban, de teljesen más, mikor egyedül maradsz egy viszonylag idegen környezetben, és senkivel nem tudsz kommunikálni az anyanyelveden. Számomra az első évben nagyon nagy kihívásnak tűnt, féltem, azonban csak jó emlékeim maradtak. Azt gondolom Németország az egyik legszebb ország Európában.

Egy kutatás szerint, éves szinten, a legtöbb turista Bajorországba érkezik, majd Berlin, Baden-Württemberg és Észak-Rajna-Vesztfália követik a sorban. Véleményem szerint mégis sokan nem is gondolnak arra, hogy utazásuk célpontjául Németországot válasszák. Az óriási ország népessége 83 millió körül mozog, látnivalói kimeríthetetlenek. Mind a természetimádók mind a bulizni vágyók, mind az aktív vagy passzív elfoglaltságokat kereső turisták megtalálják a kedvükre való programokat, helyeket.

Én a Fekete-erdőben jártam túrázóként még 2018-ban, ezzel szemben 2019-ben a Bajor-erdőben. Idén az Eifelhez jutottunk el, és még a Rurseeben is fürödtünk. Ezenkívül ott van Bedburg, amihez közel folyik az Erft, és horgászhelyek vannak itt kijelölve. Temérdek mesterséges tó található a közelben, a barnakőszén kidolgozás miatt, ezeken a helyeken szintén lehet horgászni, a természetben időt tölteni, de sajnos a sátorozás tiltólistás. Jártunk a Paffendorfi kastélyban (Schloss Paffendorf), a Kasteri tónál (Kasterer See), a Nideggen várban (Burg Nideggen), és a Peringsmaarnál, továbbá megnéztük a barnakőszénfejtés helyszínét. Ezek mind szabadon és ingyenesen bejárható helyek. A várak és kastélyok pedig hűen tükrözik a dicső múltat.

Bedburg városának ugyancsak van egy kastélya, amely a 12. században épült, azonban 1278-ban és 1584-ben is újjá kellett építeni. Érdekes története során volt veteránnegyed, katonai kórház, egyfajta akadémia, adminisztratív központ, vagy éppen középiskola. Ma leginkább rendezvényeket tartanak ott, azonban a szobák ki vannak adva bérbe, a pincében pedig egy görög étterem működik.

Apropó, étterem. Az idén nem igazán ettem igazi német specialitást, előnyben részesítettük a görög, török, olasz és horvát éttermeket. Ez is mutatja Németország igazi multikulturális jellegét. Azonban Bajorországban megkóstoltam egy igazi német fogást: a Maultaschent.

Köln már milliós lakosú város, igazán túlzsúfolt volt a turistáktól, azonban gyönyörűen ötvöződnek benne a régi és új építészeti stílusok. Azonban a két legnagyobb élmény mégiscsak a bobozás és a kajakozás volt.

Bajorországban kevesebb programon vettem részt a suli miatt, hiszen fárasztó volt, azonban minden hétvégén ellátogattunk valahova, míg a hétköznapokon az „osztálytársaimmal” szerveztünk közös programokat, mint például strandolás, piknikezés, vásárolgatás, városnézés, fagyizás vagy színház.

Feuchtwangen városa egy ún. „romantische Straße” mentén helyezkedik el. Ez egy 413km hosszú útvonal, amely, Bajorországon átível és Németország legöregebb, legismertebb turistaútvonala. 65 várost foglal magába, mind gyönyörű régi eredeti állapotban rendelkező óvárossal rendelkezik. Feuchtwangen híres szabadtéri színházáról, a Kreuzgangspiele előadásairól. Volt szerencsém 2018 –ban és 2019 – ben az összes darabot megtekinteni. Volt közöttük klasszikus (Faust), ifjúsági darabok (Kleider machen Leute) vagy éppen folk történet (Die Gaierwally).

A közeli városok közül, ahol jártam Rothenburgot emelném még ki, de a Kinderzeche nevezetű fesztivál is igazán gyönyörű Dinkelsbühlben.

Véleményem szerint Németország gyönyörű és sokszínű. Bajorországban sokkal inkább kultúr programjaim voltak, míg Vesztfáliában sokkal lazább és barangolós programokat szervezett a család.

Remélem megjött a kedvetek ahhoz, hogy egyszer erre kiránduljatok!